
آشنایی با Google Docs

مقدمه
ابزار آنلاین google docs ویرایش گر کلمات بر پایه مرورگر گوگل می باشد، که می توانید با آن اسناد را به صورت آنلاین ایجاد، ویرایش و به اشتراک بگذارید و از هر دستگاه متصل به اینترنت به آنها دسترسی داشته باشید.
آنچه که google docs را از از برنامه مشابه خود در ویندوز یعنی ، Microsoft Word، جدا می کند، ویژگی های مشترک آن است. google docs یکی از اولین ویرایش گر های کلمه است که ویرایش آنلاین اسناد را ارائه می دهد.
Google اشتراک گذاری مدارک را در سراسر سیستم عامل و کار کردن همزمان روی آنها را در مرورگر، فوق العاده ساده کرده است. به علاوه همکاران شما برای مشاهده یا ویرایش اسنادی که شما به اشتراک گذاشته اید نیازی به حساب Google ندارند.
کارا با Google Docs
شما می توانید از Google Docs، مثل اسناد Word استفاده کنید. اسناد جدید ایجاد کنید، از الگوهای Google Docs استفاده کنید، اسناد را با همکاران خود به اشتراک بگذارید و در همان زمان با تیم خود همکاری کنید. در زیر با برخی دیگر از ابزارها آشنا خواهیم شد.
ایجاد فایل در Google Doc
برای ثبت نام Google Doc جدید، ابتدا به سایت Docs.google.com بروید و با حساب Google خود وارد سیستم شوید. پس از ورود به صفحه شروع Google Docs، می توانید یک متن جدید ایجاد کنید یا الگویی را انتخاب کنید. از داخل Google Docs فعلا، می توانید به مسیر
Document File > New > یا File > New > From template
بروید، تا این کار را انجام دهید. همچنین می توانید بسیاری از ویژگی های سند را تغییر دهید.
شما هرگز نیازی به ذخیره کردن اسناد Google نخواهید داشت، زیرا Google به طور خودکار اسناد شما را در Google Drive شما، که یک حافظه آنلاین است در حافظه ابری که به صورت ۱۵ گیگ رایگان است، ذخیره می کند. از این رو شما هیچ دکمه ذخیره ای پیدا نخواهید کرد.
گوگل اسناد شما را در Google Drive ذخیره می کند، برای دانلود گوگل داک خود به مسیر File > Download as بروید و فرمت فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید.
نمایش History
Google Doc با بررسی تاریخچه نسخه اسناد شما، این کار را به طور خودکار انجام می دهد. برای باز کردن منوی کشویی که Google تمام تغییراتی را که برای سند شما پیگیری کرده، نوشته شده است به File> Version History > See Version History مراجعه کنید. در آنجا خواهید دید که چه زمانی تغییرات ایجاد شده است، چه کسی آنها را ایجاد کرده است و همه آنها در روی متن هایلایت می شوند.
در این قسمت می توانید نسخه فعلی را نام گذاری کنید تا تغییرات ایجاد شده پس از آن به راحتی برگردانده شوند. یا به File> Version History> Name current version بروید، اسمی را وارد کنید و سیو را بزنید. با روشی دیگری، به فهرست History نسخه بروید و روی تاریخ یا نام نسخه کلیک کنید تا نام آن را تغییر بدهید. در منوی History نسخه، می توانید تنظیماتی را فعال کنید که فقط نسخه های نام گذاری شده را نشان دهد.
History ، بهترین روش ردیابی تغییرات است. می توانید با انتخاب یک متن و کلیک بر روی دکمه Restore This Version نسخه های آن را بازیابی کنید. تنها کاری که نمی توان انجام داد، پذیرش تغییرات شخصی در هر نسخه است. اگر انجام این کار مورد نظر شماست، باید از قابلیت های دیگر این ابزار استفاده کنید.
Suggesting Mode
Google Doc از سه وضعیت مختلف پشتیبانی می کند:حالت ویرایش، حالت پیشنهاد و حالت مشاهده ، ویرایش حالت پیش فرض می باشد برای تغییر آن به View > Mode یا روی آیکون قلم در پایین سمت راست منو کلیک کنید. برای کنترل تغییرات شخصی که در بالا گفتیم، باید از حالت پیشنهاد استفاده کنید. هنگامی که تغییراتی در حالت پیشنهاد می دهید، در سمت راست متن شما ، کامنتی را مشاهده می شود که گزینه پذیرش یا لغو را دارد. همچنین می توانید برای بحث درباره هر تغییر نظر خود را ارسال کنید. تمام تغییرات ایجاد شده در این حالت به صورت جداگانه تحت نسخه اسناد مربوطه در History پیگیری می شود. به این ترتیب، شما می توانید تغییرات لغو شده را بازبینی و نگرش کنید، در این مقاله با قابلیت های این سرویس آشنا شدیم در مقاله بعدی نحوه به اشتراک گذاشتن اسناد Google Doc را به شما آموزش می دهیم .
مقالات مرتبط
google hack چیست و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد؟
افزایش امنیت اکانت گوگل یا جیمیل (Gmail)
لیست برنامه های حذف شده از گوگل پلی استور که باید از گوشیتان حذف کنید