
حل مشکل Microsoft Print to PDF در ویندوز

حل مشکل Microsoft Print to PDF در ویندوز
حل مشکل Microsoft Print to PDF در ویندوز
گزینه Print to PDF یک ویژگی مفید است که به شما کمک می کند اسناد خود را به فرمت PDF تبدیل کنید.
این قابلیتی است که بسیاری از کاربران درخواست کرده بودند تا به ویندوز اضافه شود.
بنابراین ابزار Print to PDF یک ویژگی جدید در ویندوز ۱۰ به حساب می آید.
اما متاسفانه بسیاری از کاربران گزارش می دهند که این ویژگی در سیستم عامل ویندوز ۱۰ برای آنها کار نمی کند.
حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان در صورت بروز چنین مشکلی نسبت به رفع یا تعمیر آن اقدام نمود. در ادامه به چند روش برای راه اندازی مجدد این ابزار می پردازیم.
با الو رایانه همراه شوید.
این موضوعات نیز ممکن است برای شما مفید باشند:
استفاده از split screen در ویندوز ۱۰
چگونه قابلیت Print to PDF را در ویندوز ۱۰ تعمیر کنم؟
حل مشکل Microsoft Print to PDF در ویندوز
راه حل اول: پوشه Users را بررسی کنید:
برخی از کاربران گزارش دادند که گزینه ای را که به آنها امکان می دهد یک فایل PDF را در یک فهرست خاص ذخیره کنند، نمی بینند.
این مشکل بیشتر مربوط به مایکروسافت اج است زیرا اج گاهی اوقات اسناد PDF را به طور خودکار در فهرست پیش فرض ذخیره می کند.
اگر هنگام استفاده از Microsoft Edge، کادر ذخیره را نمیبینید،
حتماً پوشه C: Users …. username را برای فایلهای PDF ذخیرهشده بررسی کنید.
برخی از کاربران گزارش دادند که Edge فایل های PDF را به طور خودکار در پوشه User Documents ذخیره می کند،
بنابراین مطمئن شوید که آن را نیز بررسی کنید.
راه حل دوم: دایرکتوری خروجی را تغییر دهید:
گزارشهایی وجود دارد که اگر فایلهای PDF خود را در پوشه Documents ذخیره کنید،
ویژگی Print to PDF به درستی کار نمیکند.
کاربران هنگام ذخیره فایلهای PDF خالی در پوشه Documents گزارش دادند،
اما شما به راحتی میتوانید با انتخاب یک مسیر خروجی متفاوت برای فایلهای PDF خود، این مشکل را برطرف کنید.

راه حل سوم: درایور چاپگر را به روز کنید.
اگر با تعویض درایور چاپگر مشکل حل نشد، ممکن است سعی کنید درایور فعلی را نیز به روز کنید.
اگر نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید، فقط این دستورالعمل ها را دنبال کنید:
- به منو جستجو بروید، عبارت Device Manager را تایپ کنید وسپس از لیست نتایج جستجو آن را باز کنید.
- گزینه ی Print queues را گسترش دهید.
- روی آیتم Microsoft Print to PDF کلیک راست کرده و به Update driver بروید.
- دستورالعمل های بیشتر روی صفحه را دنبال کنید.
- کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.
راه حل چهارم: قابلیت Print to PDF را غیرفعال کرده و دوباره فعال کنید.
تعدادی از کاربران ادعا می کنند که می توانید مشکلات مربوط به قابلیت Print to PDF را به سادگی با غیرفعال کردن و فعال کردن این ویژگی برطرف کنید.
برای انجام این کار، این مراحل را دنبال کنید:
- کلیدهای ترکیبی Windows Key + S را فشار دهید و عبارت windows features را در کادر پایین صفحه وارد کنید. حال، از منو پیش رو گزینه Turn Windows features on or off را انتخاب کنید.
- وقتی پنجره windows features باز شد، آیتم Microsoft Print را در PDF پیدا کرده و آن را غیرفعال کنید. سپس برای ذخیره تغییرات روی دکمه OK کلیک کنید.

- کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.
- هنگامی که رایانه شخصی شما راه اندازی مجدد شد، همان مراحل را تکرار کنید و Microsoft Print to PDF را دوباره به فعال کنید.
- سپس برای ذخیره تغییرات روی OK کلیک کنید.
پس از فعال کردن مجدد این ویژگی، برای چاپ مجدد به صورت PDF باید این ابزار بدون هیچ مشکلی کار کند.
راه حل پنجم: پرینتر مجازی Print to PDF را به عنوان چاپگر پیش فرض تنظیم کنید.
کاربران ادعا می کنند که با تنظیم Print به PDF به عنوان یک چاپگر پیش فرض،
مشکلات این ویژگی برطرف می شود،
بنابراین ممکن است بخواهید آن را امتحان کنید. از طریق کنترل پنل می توانید این کار را انجام دهید.
- کلیدهای ترکیبی ۱Windows Key + S را فشار دهید و چاپگرها را در کادر جستجو وارد کنید. از طرف دیگر، می توانید دکمه Windows را در نوار وظیفه خود فشار دهید تا کادر جستجو باز شود.
- گزینه ی Devices and Printers را از لیست نتایج انتخاب کنید.

- وقتی پنجره Devices and Printers باز شد، به بخش Printers بروید.
- گزینه Print to PDF را پیدا کنید.
- روی آن کلیک راست کرده و از منو پیش رو گزینه ی Set as default printer را انتخاب کنید.
- پس از انجام این کار، باید یک علامت سبز رنگ در کنار Print to PDF مشاهده کنید، به این معنی که به عنوان یک چاپگر پیش فرض تنظیم شده است.
راه حل ششم: مطمئن شوید که نام فایل یا پوشه مقصد حاوی علامت کاما نباشد:
تعدادی از کاربران گزارش دادند که داشتن کاما در نام فایل یا دایرکتوری مقصد برای فایل های PDF،
یک فایل PDF با اندازه ی صفر بایت ایجاد می کند که خود این فایل ایجاد شده میتواند مشکل زا باشد.
برای جلوگیری از این مشکل، مطمئن شوید که نام فایل PDF و نام دایرکتوری مقصد حاوی کاما نباشد.
لذا برای ایمن بودن، شاید تا زمانی که مایکروسافت این مشکل را برطرف نکند،
باید از استفاده از این کاراکترهای خاص به طور کامل خودداری کنید.
راه حل هفتم: درایور ابزار Microsoft Print to PDF را حذف کرده و درایور آن را جایگزین کنید.
تعداد کمی از کاربران ادعا می کنند که با حذف چاپگر و نصب مجدد آن مشکل برطرف می شود،
بنابراین ممکن است بخواهید آن را امتحان کنید. برای انجام این کار، این مراحل را دنبال کنید:
- به بخش Devices and Printers بروید.
- ابزار Microsoft Print to PDF را پیدا کنید، روی آن کلیک راست کرده و Remove Device را انتخاب کنید.
- پس از حذف Microsoft Print to PDF روی دکمه Add a printer کلیک کنید.
- بر روی گزینه ی The printer that I want isn’t listed کلیک کنید.
- سپس آیتم Add a local printer or network printer with manual settings را انتخاب کنید و Next را بزنید.
- گزینه ی PORTPROMPT: (Local Port) را از منو انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید.
- ابزار Microsoft Print to PDF را انتخاب کنید.
- گزینه ی Replace the current driver را انتخاب کرده و Next را بزنید.
- یک نام برای چاپگر اضافه کنید و منتظر بمانید تا ویندوز آن را نصب کند.
مقالات مرتبط: