
طریقه استعلام مالکیت سیمکارت

طریقه استعلام مالکیت سیمکارت
از آنجایی که ارائه دهندگان و اپراتورهای مختلفی اقدام به ارائه سیمکارت میکنند، ممکن است شما دارای چند سیمکارت از اپراتورهای ایرانسل، همراه اول، رایتل و … باشید. امکان دارد به خاطر تعدد زیاد سیمکارتهایتان و یا گذشت زمان، فراموش کرده باشید که چه تعداد سیمکارت از چه اپراتورهایی به نام شماست. باتوجه به اینکه تخلفات صورت گرفته از طریق سیمکارت، به عهده مالک آن می باشد، لذا اطلاع از سیمکارت هایی که به نام شماست ضروری است. به همین دلیل در مقاله امروز الورایانه به شما خواهیم گفت که طریقه استعلام مالکیت سیمکارت با کدملی و غیره به چه صورت است. با ما همراه باشید…
طریقه استعلام مالکیت سیمکارت با کد ملی از طریق پیامک
برای استعلام تعداد سیمکارت هایی که به نام شماست، کافیه کد ملی خودتون رو به سرشماره ۳۰۰۰۱۵۰ یا ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ پیامک کنید.
در این پیامک تعداد سیمکارتهایی که در هر اپراتور به نام شما ثبت باشه، مشخص شده.
طریقه استعلام مالکیت سیمکارت با کد ملی از طریق سامانه استعلام خطوط
از طریق سامانه استعلام خطوط، میتونید از مالکیت سیمکارت ها و همچنین هر نوع سرویسی که در شبکه مخابرات به نام شماست، مطلع بشید. پیش نیاز این استعلام اینه که حداقل مالکیت یک سیم کارت در یکی از اپراتورهای تلفن همراه رو داشته باشید. نتیجه استعلام از طریق پیامک به شماره شما ارسال میشه. استعلام سیمکارت ها در یک پیام و استعلام سرویس های دیگه مخابراتی در پیام جداگانه ای ارسال میشه.
برای استعلام مالکیت سیمکارت به آدرس mobilecount.cra.ir مراجعه کنید؛
مرحله اول: تایید قوانین سایت
این قوانین میگن که حداقل باید یک سیمکارت به اسم شما ثبت شده باشه. دوم اینکه کد ملی یا شناسه هویتی شما به طور صحیح در اپراتورها ثبت باشه.
- پس در مرحله اول، باید قوانین سایت رو بپذیرید و روی دکمه مرحله بعد کلیک کنید؛
مرحله دوم: ورود اطلاعات
- در مرحله دوم میتونید مشخص کنید که استعلام براساس کدملی، شماره گذرنامه، کد آمایش، کد پناهندگی و یا کد هویت باشه؛
- همچنین اطلاعاتی مثل کدملی، شماره تلفن و کد امنیتی که ضروری هستند رو وارد کنید و دکمه مرحله بعد رو کلیک کنید.
مرحله سوم: نتیجه استعلام مالکیت سیمکارت
در این مرحله پیامکی به شماره وارد شده ارسال میشه که حاوی کد رهگیری هست.
تعداد سیمکارتهایی که شما مالکشون هستید در اپراتورهای مختلف به اطلاعتون میرسه.
اگه جوابی دریافت نکردید حتما به دلایل زیر هست:
۱٫ اول اینکه در ۲۴ ساعت گذشته استعلامی گرفته باشید؛
۲٫ دوم اینکه اطلاعات هویتی ثبت شده شما درست نباشه؛
۳٫ سوم اینکه تعدادی سرویس به نام شما ولی بدون اطلاع شما در بانک اطلاعاتی اپراتورها ثبت شده؛
۴٫ چهارم اینکه بعضی از خدمات و سرویسهایی که استفاده میکنید به نام شما نیست؛
۵٫ پنجم اینکه بعضی از سرویسهای در اختیارتون رو بدون رعایت مقررات تغییر نام به دیگری واگذار کرده باشید.
طریقه استعلام مالکیت سیمکارت
نتیجه استعلام مالیکت سیمکارت با کدملی از طریق پیامک و سامانه، در قالب پیامک برای شما ارسال میشه (عکس زیر):
طریقه استعلام مالکیت سیمکارت از طریق اپلیکیشنهای اپراتورها
همونطور که میدونید، اپراتورهای تلفن همراه اپلیکیشنهایی رو برای ارائه خدمات بهتر ارائه دادن. مثل ایرانسل من، همراه من و رایتل من.
از طریق این برنامهها هم میشه تعداد خط و همینطور شماره خطهایی که به نامتون هست رو استعلام بگیرید.
مثلا برای اپراتور ایرانسل از طریق برنامه ایرانسل من به این صورت عمل کنید:
- وارد منوی برنامه شده و گزینه “پرونده” رو انتخاب کنید؛
- در صفحه باز شده، سربرگ “اطلاعات حساب” رو انتخاب کنید؛
- و بعد روی گزینه “مشاهده سیم کارت های ایرانسل ثبت شده” تپ کنید؛
- در صفحه جدید تعداد و شماره سیم کارت های ایرانسلی که به نام شما ثبت شده رو نشون میده.
مقالههای مرتبط
ترابرد چیست؟ و چرا باید به اپراتور دیگر ترابرد انجام دهیم؟ (معایب و مزایا)
آموزش جامع سامانه همتا و ثبت گوشی مسافری و رجیستری موبایل