
علت وصل نشدن و اتصال لپ تاپ به وایرلس و وای فای مودم

“چرا نمی توانم به Wi-Fi متصل شوم ؟! در اینجا نحوه عیب یابی مشکلات رایج اتصال Wi-Fi را به شما آموزش می دهیم .
به خانه می رسید و سعی می کنید لپ تاپ خود را به Wi-Fi منزل خود متصل کنید . گاهی بلافاصله متصل می شود ،
اما به دلایلی ، شبکه اجازه نمی دهد شما فعال شوید.
یا یک تلفن کاملاً جدید دارید ، اما وقتی آن را به خانه می آورید ، نمی توانید آن را به Wi-Fi متصل کنید.
ابتدا مشکلات به وجود آمده شبکه Wi-Fi را بررسی کنید
احتمالا روتر شما از پریز برق جدا شده یا برق آن قطع شده است؟ راه حل شما ممکن است به سادگی راه اندازی مجدد روتر یا اتصال مجدد آن باشد.
احتمالا دستگاه شما سعی دارد به شبکه Wi-Fi دیگری متصل شود؟ اگرچه قبلا دستگاه شما معمولاً مستقیماً به شبکه Wi-Fi شما متصل میشد
به صورت دستی آن را به شبکه مورد نظر متصل کنید و شبکه دیگر را فراموش کنید.
شاید گذرواژه Wi-Fi شما اخیراً تغییر کرده است؟ ممکن است لازم باشد دوباره گذرواژه جدید را در دستگاه وارد کنید.
شاید اگر دستگاه خود را به روتر نزدیک کنید بتوانید اتصال را برقرار کنید
دستگاه خود را به روتر نزدیک کنید. بتواند در یک اتاق نزدیکتر سیگنال بگیرد ،
ممکن است مشکل سیگنال دوربرد داشته باشید نه مشکل اتصال Wi-Fi.
عیب یابی در عدم اتصال دستگاه به وای فای(Troubleshoot)
بسیاری از اوقات ، لپ تاپ یا تلفن شما در واقع منبع مشکل اتصال شما است.
مشکلات اتصال از مشکلات نرم افزاری تا اشکالات آداپتور شبکه متغیر است ،
بنابراین بهتر است با عیب یابی دستگاه های خود شروع کنید.
چگونه تشخیص دهیم که آیا مشکلی در دستگاه دارید یا خیر
اگر قبلاً توانسته اید دستگاه خود را به شبکه Wi-Fi خود متصل کنید ، اما دیگر نمی توانید ، احتمالاً یک مشکل در دستگاه وجود دارد.
چگونه مشکلات عدم اتصال لب تاب را برطرف کنیم
اولین قدم شما راه اندازی مجدد دستگاه است.
این یک راه حل استاندارد برای عیب یابی است و می تواند رفع نیاز شما برای اتصال دوباره به Wi-Fi باشد.
مرحله بعدی شما بررسی آداپتور شبکه است.
گاهی اوقات مشکلات اتصال به وجود می آید زیرا ممکن است آداپتور شبکه رایانه شما فعال نباشد.
در ویندوز آداپتور شبکه خود را با انتخاب آن در star>setting>network and internet >wi fi بررسی کنید. ا
طمینان حاصل کنید که گزینه wi fi فعال باشد.
مسئله دیگر مربوط به آداپتور شبکه برای رایانه ها می تواند این باشد که درایور آداپتور شبکه شما قدیمی است.
درایورهای آداپتور شبکه خود را با رفتن به device manager ، انتخاب آnetwork adapter و سپس انتخاب درایور وایرلس، به روز کنید.
در صورت عدم موفقیت ، مشکلات احتمالی سخت افزار یا نرم افزار را بررسی کنید.
آداپتور شبکه قدیمی ممکن است در صورت گرم شدن بیش از حد ناگهان از کار بیفتد.
بسته به سن دستگاه دیگر ، ممکن است لازم باشد نسخه جدیدتری از آن را خریداری کنید.
اگر ویروس داشته باشید ، ممکن است مشکلات نرم افزاری پیش بیاید که می تواند توانایی اتصال به Wi-Fi را غیرفعال یا مسدود کند.
دستگاه خود را از نظر ویروس اسکن کرده و در صورت یافتن موارد را حذف کنید. سپس رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و دوباره اتصال برقرار کنید.
تنظیمات مودم و روتر خود را بررسی کنید
روتر خود را از برق بکشید ، یک دقیقه فرصت دهید و سپس آن را متصل کنید دوباره وارد شوید.
گاهی اوقات ، راه اندازی مجدد مودم یا روتر شبکه شما را مجدداً تنظیم می کند
تنظیمات وایرلس مودم خود را بررسی کنید
امروزه بسیاری از روترها از فناوری باند دوگانه برای افزایش دامنه روتر و سرعت Wi-Fi استفاده می کنند.
این بدان معناست که روتر شما از طریق کانال های ۲٫۴ گیگاهرتز یا کانال های ۵ گیگاهرتز امکان برقراری ارتباط Wi-Fi را فراهم می کند.
با این حال ، ممکن است تنظیمات موجود در روتر شما بدون اینکه شما بدانید تغییر کرده باشند
هنگامی که متوجه شدید روتر شما روی یک کانال خاص تنظیم شده است
می توانید کانالی را که روتر شما استفاده می کند نیز تنظیم کنید.
اکثر روترهای ۲٫۴ گیگاهرتز دارای کانال پیش فرض ۶ هستند ،
اما شما می توانید با ورود به صفحه کنترل روتر خود با استفاده از آدرس IP روتر کانال را تغییر دهید .
گاهی می توانید با تغییر ssid مودم و یا روتر خود اتصال را برقرار کنید .
مقالات مرتبط