الو رایانه

مرسولات پستی را چگونه پیگیری کنیم ؟

  • تاریخ انتشار : ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
  • بازدید : 280
  • نظرات : بدون ديدگاه
مرسولات پستی را چگونه پیگیری کنیم ؟

مرسولات پستی را چگونه پیگیری کنیم ؟

پیگیری مرسولات پستی یکی از خدمات پر کاربرد اداره پست می باشد که مشتریان با استفاده از این امکان می توانند مشخصات مرسولات خود را اعم از تاریخ و پذیرش مرسوله از پست ، نام فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه ارسال را مشاهده کنند. بارزترید ویژگی این خدمات نمایش آخرین وضعیت مکانی مرسوله است.اداره پست این امکان را به مشتریان خود می دهد که اطلاعات بسته را مشاهده و وضعیت آن را تا زمان تحویل پیگیری کنند. در این سیستم اطلاعات کامل به مشتریان داده می شود و می توانند مکان بسته خود را بفهمند کجا هست و کی به دستشان می رسد. برای پیگیری کردن یا رهگیری مرسوله پستی چند راه وجود دارد.

پیگیری با استفاده از شماره بارکد

شما وقتی بسته پستی را تحویل اداره پست می دهید، یک شماره مشخص یا یک شماره بارکد به شما می دهد. این شماره ۲۰ رقمی در یک رسید تحویل شما می دهد.مهم نیست بسته شما چی می باشد مهم این است که این شماره مختصص بته ای است که به صورت پیشتاز ارسال شده است. حالا شما بسته پستی خود را ارسال کرده اید و یک شماره در اختیار دارید که این کد و شناسه در رسید پستی با عنوان شناسه قبض دررسید وجود دارد.

بعد از این مرحله به سایت است که شرکت پست برای پیگیری مرسولات پستی در نظر گرفته است. با وارد کردن آدرس newtracking.post.ir وارد وب‌سایت پست شوید.

حالا در این صفحه شماره مرسوله خودر را وارد میکنیم. شماره مرسوله همان شماره بارکدی است که هنگام پس کردن دریافت می کنید. فقط کافی شماره بارکد را وارد کنید و روی علامت جستجو کلیک می کنید تا از اخرین وضعیت مرسوله مطلع شوید.

در این بخش می توانید اطلاعات مرسوله را مشاهده کنید:

تاریخ و ساعت تحویل مرسوله به پست

نوع سرویس

دفتر پستی مبدا

مبدا و مقصد

مرسولات پستی را چگونه پیگیری کنیم ؟

نام گیرنده و نام فرستنده

کدپستی گیرنده و فرستنده

وزن و هزینه پست

تاریخ و ساعت آخرین مکان مرسوله که ثبت شده است

نقطه پستی

نام مامور پست (نامه‌رسان)

تصویر مامور پست

رویداد یا وضعیت فعلی مرسوله

امضا و نام گیرنده مرسوله

پیگیری با پیامک

اگر دسترسی به اینترنت نداشته باشید، بهترن گزینه راه پیگیری پیامک است. بر ای این کار ابتدا حرف R را در متن یک پیام جدید تایپ کرده و در کنار آن کد ۱۰ یا ۲۰ رقمی مرسوله را وارد می کنیم. این پیام را به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ ارسال می کنید. وضعیت مرسوله و راهنمای آن برایتا ارسال می شود.

علت برگشت مرسوله چیست؟

مرسولات پستی به دلایلی از جمله نقص نشانی گیرنده، عدم مراجعه گیرنده برای دریافت مرسوله ثبتی، نقل مکان گیرنده محترم، شناخته نشدن گیرنده در نشانی مندرج روی مرسوله، فوت گیرنده و… توزیع نشود به فرستنده مرسوله بازگردانده می‌شود.

لینک های مرتبط

هم چنین برای استعلام ممنوع الخروجی به این صفحه مراجعه کنید.

هم چنین برای استعلام ممنوع الخروجی به این صفحه مراجعه کنید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تبلیغات

اگر سوال یا اشکالی در زمینه کامپیوتر یا موبایل دارید از خط ثابت با شماره 9099072858 « الورایانه »
تماس بگیرید. (در صورت وجود اشکال در شماره های 909 اینجا کلیک کنید)

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
الو رایانه