
نحوه دریافت کارت سوخت المثنی

نحوه دریافت کارت سوخت المثنی
به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، این شرکت دومین اطلاعیه خود درباره دریافت کارت سوخت المثنی را صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است:
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به اطلاع مردم می رساند، هموطنانی که کارت سوخت خودرو یا موتورسیکلت آنها مفقود شده است، می توانند به سه روش درخواست خود را ثبت نمایند.
تاکید می شود به مالکین خودرو یا موتور سیکلت هایی که کارت سوخت انها فعال در سامانه هوشمند دارند در صورت ثبت تقاضای صدور کارت المثنی، کارت اولیه آنها ابطال خواهد شد. بنابراین به آنها توصیه می شود صرفا فقط افراد فاقد کارت سوخت برای ثبت نام مراجعه کنند.
به سه روش برای ثبتنام کارت سوخت المثنی معرفی میگردد؛
روش اول
برای دریافت کارت سوخت المثنی : ثبت نام مالک خودرو یا موتور سیکلتی که فاقد کارت سوخت است با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ با ارائه مدارک لازماجام میگیرد.
روش دوم
برای دریافت کارت سوخت المثنی : با مراجعه به سامانه اینترنتی خدمات دولت به نشانی ( www.mob.gov.ir ) و بعد از ورود به گزینه درخواست کارت سوختالمثنی را انتخاب کنید و اطلاعات خود را وارد کنید، ثبت اطلاعات در این سامانه رایگان است.
روش سوم
برای دریافت کارت سوخت المثنی دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه پس از وارد شدن گزینه کارت سوخت المثنی را انتخاب کنید.
نسخه های اپلیکیشن Android و IOS را میتوان از این چهار منبع دریافت کنید:
سامانه خدمات همراه دولتایران اپس(iranapps.ir)
کافه بازار (cafebazaar.ir)
اپ استور (appstore.ir)
خودروهای نو شماره، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آنها برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه کنند.
اطلاعات مورد نیاز ثبت نام الکترونیکی کارت سوخت المثنی :
۱- شماره تلفن همراه به نام مالک اتومبیل یا موتور سیکلت
۲- کد ملی و تاریخ تولد مالک که با ثبت آن سایر اطلاعات شناسنامه ای مالک به صورت خودکار نمایش داده می شود.
۳- اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره سریال هشت رقمی مندرج در بارکد پشت کارت خودرو) یا شماره VIN
۴ – انتخاب شماره ۱۶ رقمی یکی از کارت های بانکی عضو شتاب که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در می آید. صرفا شش رقم اول و چهار رقم آخر کارت (به عنوان مثال ۲۲۱۳****۶۰۳۷۹۹) نمایش داده می شود.
۵- پس از ورود اطلاعات، پیامی مبنی بر تایید عملیات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید که به منزله پایان مراحل ثبت نام خواهد بود.
نحوه دریافت کارت سوخت المثنی
مدارک لازم برای تعویض کارت سوخت در دفاتر پلیس +۱۰
۱- حضور مالک وسیله (درصورت عدم حضورمالک، ارایه وکالتنامهای که در آن کلمه کارت سوخت به صراحت ذکر شده باشد)
۲- اصل و کپی کارت یا سند یا بنچاق خودرو
۳- شناسنامه یا کارت ملی مالک یا وکیل ایشان جهت احراز هویت
۴- ارائه آدرس کامل پستی به همراه کد پستی و شماره ملی مالک در صورت تغییر آدرس مالک (کارت سوخت برای مالک صادر می گردد)
۵- همراه داشتن بیمه نامه ماشین الزامی است.
۶- پرداخت مبلغ از طریق دستگاههای کارت خوان موجود در دفاتر دریافت میشود.
مدارک لازم برای تحویل کارت سوخت از پست
اگر مراحل قبل اجام داده باشید، ولی اطلاعاتی در سایت پست نمیبینید، ابتدا باید با مرکز امور مشتریان شرکت پست به شماره تلفن ۸۴۴۷۰۰۰۰ تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید.
اگر کارت سوخت شما در پست موجود باشد، میتوانید با در دست داشتن مدارکی که زیر گفته شده است، به اداره پست موردنظر رفته و کارت را تحویل بگیرید.
۱-شناسنامه مالکیت یا سند (بنچاق) یا کارت شناسایی خودرو
۲-مدارک شناسایی مالک خودرو (شناسنامه،کارت ملی،گذرنامه،گواهینامه)
۳-حضور یا مراجعه مالک، ضروری نیست.
نکات مهم برای درخواست کارت سوخت
۱- مالکان بیش از یک دستگاه خودرو یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت باید مراحل ثبت نام را به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیکلت با یک کارت بانکی دیگر تکرار کنند
۲- مالکان خودرو یا موتور سیکلت دارای کارت سوخت که رمز آن را فراموش کرده اند،
امکان بازیابی رمز برای آنها فراهم شده است و نیاز به ثبت نام مجدد ندارند.
هم چنین برای استعلام ممنوع الخروجی به این صفحه مراجعه کنید.