الو رایانه

نصب و راه اندازی adobe connect نسخه سرور

  • تاریخ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
  • بازدید : 3,261
  • نظرات : بدون ديدگاه
نصب و راه اندازی adobe connect نسخه سرور

نصب و راه اندازی adobe connect نسخه سرور

نصب و راه اندازی نرم افزار ادوبی کانکت یکی از مهم ترین مواردی است که در بررسی حوزه آموزش آنلاین قرار دارد. این نرم افزار به منظور:

۱- ارائه مطالب، اطلاعات، برگزاری جلسات و اطلاعات

۲- برگزاری کلاس های آنلاین آموزشی به صورت انفرادی و یا گروهی

۳- وب کنفرانس ها و … با امکانات متنوع و کامل می باشد.

ویژگی های برنامه ادوبی کانکت:

۱- اشتراک گذاشتن فضای Desktop مدرس

۲- تخصیص سطوح دسترسی براساس نوع مدیریت کلاس

۳- تشخیص دادن فایل مشخص به صورت گروهی یا قرار دادن این فایل به صورت خصوصی

مراحل نصب برنامه:

  • ابتدا نرم افزار Adobe Connect را دانلود می کنیم و سپس Extract می کنیم.در فولدر Adobe Connect، بر روی فایل Adobe Connect Install کلیک می کنید و منتظر نمایش پنجره مراحل نصب می شویم.

حالا بر روی AdobeConnectInstall راست کلیک کنید و گزینه Run as administrator را بزنید:

شروع نصب باید مثل تصویر زیر نمایش داده شود :

  • در این تصویر بر روی ok کلیک می کنیم تا به صفحه اصلی نصب منتقل شوید

 

در این مرحله باید از نحوه نصب و میزان دسترسی برای نصب گفته شده است که با کلیک بر روی Next از آن می گذریم.

  • در مرحله بعد با زدن تیک I Agree the terms of the License Agreement شرایط را می پذیرید و Next را می زنیم.

در خصوص open stack چیست و کاربرد آن بخوانید.

  • در مرحله بعد اگر بخواهید با اکانت local خود سیستم نصب کنید، باید گزینه Local System Account را فعال کنیم در غیر این صورت گزینه This Account را انتخاب می کنید.سپس User ID و Password اکانتی که مانند از Active Directory فراخوانی می کنیم را وارد می کنید یعنی احراز هویت به صورت Local باشد یا از طریق Domain

نصب و راه اندازی adobe connect نسخه سرور

  • در این مرحله مسیر نصب نرم افزار را که به طور پیش فرض C:\Connect است که می توانید آن را تغییر دهید

.

در این مرحله شماره سریال موجود در فایل Extract شده به اسم Serial.txt را وارد این قسمت می کنیم.

 

  • در اینجا باید فایل لاینس مورد نظرتان را که در فایل Extract شده است را انتخاب کنید و گزینه Next را اتخاب کنید

– در این مرحله مشخص می کنیم که چه تولیدی از محصولات را میخواهیم و در اینجا گزینه Adobe Connect Server را انتخاب کنید و دکمه Next را بزنید.

زمانی که می خواهیم Adobe Connect را به Voice Gateway متصل و مرتبط کنیم و یا از کارت تلفن سخت افزاری استفاده نماییم، باید باتوجه به شرایط، سایر گزینه های را نیز انتخاب کنید.

– در این مرحله بایست پایگاه داده خود را تنظیم کنید که کجا و به چه صورتی اطلاعات ذخیره شود.

تنظیمات Adobe Connect:

اگر بخواهیم پایگاه داده را به صورت مستقل روی یک سرور دیگر نصب کنید

باید گزینه اول یعنی Don not the install the embedded database engine را انتخاب کنید و چنانچه بخواهید روی همین سروری که Adobe Connect را نصب کرده اید .

پایگاه داده قرار بگیرد، گزینه بعدی یعنی Install the embedded database engine را انتخاب می کنیم.

به صورت پیش فرض پایگاه داده در فایل نشان داده شده در درایو C ذخیره می شود. سپس Next را می زنیم. درصورتی که قبلاً پایگاه داده ساخته شده باشد، در این مرحله نصب با پیام به روز رسانی مواجه می شوید.

 

-در این مرحله رمز عبور برای پایگاه داده خود وارد کنید و تکرار آن را در خط بعدی وارد کنید.

– در ایجا باید تنظیمات مربوط به اتصال به پایگاه داده را وارد کنیم و نامی برای Host قرار بدهیم که به صورت پیش فرض Localhost می باشد.

همچنین مقدار پورت و User و Password برای پایگاه داده قرار می دهیم.

در این قسمت تنظیمات شبکه ای Adobe Connect را وارد می کنیم. برای حساب کاربری Adobe Connect اسمی انتخاب می کنیم.

اسمی هم برای Adobe Connect Host قرار می دهیم و Next را می زنیم. برای وارد کردن مقدار Adobe Connect Host نباید در ابتدار آن از //:http استفاده کنیم.

درخصوص ارورر های رایج sql server و نحوه برطرف کردن آن بخوانید.

در صفحه بعدی تنظیمات مربوط به ارتباط Mail Server با Adobe Connect نمایش داده می شود.Adobe Connect برای ارسال پیام ها و هشدارهای به Mail Server نیازمند است.

برای این کار باید در بخش مربوطه همین صفحه، آدرس Mail Server  و اطلاعات اکانت ساخته شده در Mail Server را وارد کنید.

در ادامه هم اطلاعات اولیه مانند نام و ایمیل و شماره تلفن و نظر را وارد می کنید.

بهتر است برای جلوگیری از بروز خطای احتمالی بابت پسوند آدرس های ایمیل، آدرس را مانند info@zh1.ir درج نماییم.

اگر برای ذخیره سازی اطلاعات نرم افزار بخواهیم از سرور یا Storage دیگری استفاده کنیم.

اطلاعات آن را مثل تصویر زیر وارد می کنیم. بدلیل اینکه می می خواهیم اطلاعات تیادل اطلاعات با همین سروری که بر روی آن Adobe Connect نصب می کنیم داشته باشیم،در این دو فیلد اطلاعاتی وارد نمی کنیم.

– در پنجره بعدی تنظیمات کاربر ارشد را وارد کنید.

– صفحه بعدی مربوط به نمایش کلی اطلاعات و تنظیمات انجام شده است و در اینجا بر روی دکمه Install کلیک کنید.

– مرحله بعدی تعیین کننده نوع اجرای کنسول می باشد:

۱- اجرای کنسول پس از نصب Adobe Connect

 

۲- اجرای خود نرم افزار Adobe Connect.گزینه دوم یعنی Open Application Management Console را انتخاب کنید و Done را بزنید

– پس از نصب و راه اندازی نرم افزار Adobe Connect ، به صورت اتوماتیک صفحه کنسول مدیریت باز می شود .

می توانیم تنظیمات را در اینجا نیز طبق تصاویر زیر انجام دهید.

 

[تعداد: 2    میانگین: 2.5/5]
تبلیغات

اگر سوال یا اشکالی در زمینه کامپیوتر یا موبایل دارید از خط ثابت با شماره 9099071027 « الورایانه »
تماس بگیرید. (در صورت وجود اشکال در شماره های 909 اینجا کلیک کنید)

  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
الو رایانه