الو رایانه

چگونه  OneDrive را از ویندوز ۱۱ حذف و یا غیرفعال کنیم

چگونه  OneDrive را از ویندوز ۱۱ حذف و یا غیرفعال کنیم

 

آموزش حذف OneDrive در ویندوز ۱۰

 

اگرچه OneDrive یک سرویس ابری است که توسط کاربران استفاده می شود تا داده های خود را به صورت آنلاین در یک مکان ذخیره کنند. اما اکثر کاربران نمی‌خواهند OneDrive را به عنوان جایگزین Google Drive و Dropbox در سیستم عامل ویندوز خود نگه دارند. عموما کاربران وقتی جایگزین های OneDrive را پیدا می کنند، ترجیح می دهند OneDrive را در ویندوز غیرفعال یا حذف کنند.

به طور معمول بهتر است شما یک برنامه یا نرم افزار در سیستم عامل ویندوزخود داشته باشید تا بتوانید از طریق آن داده های خود را به صورت خودکار در فضای ابری ذخیره کنید. بنابراین بهتر است بدون هیچ جایگزین مناسب برای OneDrive، این ابزار را از ویندوز خود حذف نکنید. در کل دو فرآیند وجود دارد که می توانید OneDrive را در سیستم خود متوقف کنید.

اول اینکه OneDrive را برای همیشه حذف کنید، و راه دوم اینکه برای مدت کوتاهی همگام سازی OneDrive را متوقف کنید.

 

نحوه ی متوقف کردن همگام سازی OneDrive در ویندوز ۱۱

اگر نمی‌خواهید OneDrive را به ‌طور دائم از سیستم خود حذف کنید، می‌توانید از طریق توقف موقت همگام‌سازی OneDrive در ویندوز ۱۰ و ۱۱ آن را به طور موقت غیرفعال کنید. این مراحل را دنبال کنید:

  • به نوار وظیفه (Taskbar) بروید و روی نماد OneDrive کلیک کنید.
  • گزینه Help & Settings را انتخاب کنید.
  • از منوی زمینه، روی Pause Settings کلیک کنید.
  • همچنین می توانید دوره هایی مانند ۲ ساعت، ۸ ساعت و ۲۴ ساعت را انتخاب کنید.

اکنون همگام سازی OneDrive به طور موقت تا زمانی که شما انتخاب کرده اید غیرفعال می شود. پس از اتمام دوره انتخابی، OneDrive دوباره همگام سازی را آغاز می کند.

نحوه ی حذف یا غیرفعال کردن OneDrive در ویندوز ۱۱

حال اگر می خواهید OneDrive را به صورت دائمی از سیستم عامل ویندوز خود حذف کنید، این امر از طریق روش های مختلفی امکان پذیر است.

روش اول: OneDrive را از ویندوز خود حذف کنید

 

  • به منوی Start رفته و روی آن کلیک کنید.
  • گزینه ی تنظیمات (Setting) را از ویجت موجود انتخاب کنید.

 

 

  • حالا از قسمت سمت چپ به قسمت App بروید.
  • سپس از سمت راست، گزینه Apps & Features را انتخاب کنید.

 

 

 

 

  • اپلیکیشن OneDrive را از لیست پیمایش کنید و اگر پیدا شد، روی آیکون سه نقطه در سمت راست کلیک کنید.
  • از منوی کشویی گزینه Uninstall را انتخاب کنید.
  • برای تایید، دوباره بر روی Uninstall کلیک کنید.

 

 

  • اجازه دهید پنجره فرآیند حذف را کامل کند.
  • ویندوز خود را ریستارت کنید.

 

روش دوم: OneDrive را از طریق ویرایشگر رجیستری حذف کنید

  • روی صفحه ی کیبورد خود لوگوی ویندوز + کلید R را فشار دهید تا کادر محاوره ای Run اجرا شود.
  • عبارت regedit را در آن تایپ کنید و دکمه Ok را فشار دهید.
  • پنجره ویرایشگر رجیستری اکنون باز است.
  • مسیر زیر را در پنجره رجیستری پیمایش کنید.

Computer\HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\ OneDrive

 

اکنون، در اینجا گزینه DisableFileSyncNGSC را پیدا کنید. اگر در دسترس نیست، باید یک کلید برای همان ایجاد کنید. برای ایجاد کلید جدید این مراحل را دنبال کنید:

  • به سمت راست پنجره رفته و روی فضای خالی کلیک راست کنید.
  • مقدار New > DWORD (32 بیت) را انتخاب کنید.
  • نام را به عنوان DisableFileSyncNGSC اختصاص دهید.
  • روی آن دوبار کلیک کنید.
  • یک جعبه داده مقدار باز می شود.
  • مقدار ۱ را در کادر قرار دهید.
  • در نهایت بر روی دکمه Ok کلیک کنید.
  • سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید.

 

روش سوم: OneDrive را از طریق Command Prompt در ویندوز غیرفعال کنید

می توانید OneDrive را از طریق Command Prompt از ویندوز ۱۱ یا ۱۰ حذف کنید. برای این منظور این مراحل را طی کنید:

  • عبارت cmd را در کادر جستجو تایپ کنید و پس از آن اقدام به باز کردن آن کنید.
  • پنجره خط فرمان به عنوان نتیجه بالا ظاهر می شود.
  • بعد از راست کلیک روی آیتم cmd روی آن راست کلیک کرده و بر روی گزینه Run as Administrator کلیک کنید.

 

 

  • دستور زیر را در پنجره ای که مکان نما چشمک می زند تایپ کنید:

taskkill /f /im OneDrive.exe %SystemRoot%\SysWOW64\OneDriveSetup.exe /uninstall

  • حالا کلید Enter را فشار دهید.

 

راه-۴: حذف حساب پیوندی (Linked Account) با OneDrive

 

  • به نوار وظیفه (Taskbar) ویندوز خود بروید.
  • روی نماد کوچک OneDrive کلیک کنید و گزینه Help & Settings را انتخاب کنید.
  • از لیست منو گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • حالا گزینه Unlink this PC را انتخاب کنید.
  • دوباره گزینه Unlink account را انتخاب کنید.

 

راه-۵: حساب OneDrive را از طریق Group Policy Editor گروه حذف کنید

  • روی دکمه شروع کلیک راست کنید.
  • از منوی زمینه گزینه Run را انتخاب کنید.

 

 

  • حالا gpedit.msc را در آن تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید.
  • در پنجره Group Policy Editor مسیر زیر را پیدا کنید:

Computer configuration > Administrative Templates > Windows Components > OneDrive

  • سپس از سمت راست روی گزینه Prevent the usage of OneDrive برای ذخیره سازی فایل دوبار کلیک کنید.
  • در پنجره بعدی روی دکمه Enabled کلیک کنید.
  • در نهایت بر روی Apply و سپس دکمه Ok کلیک کنید.

راه-۶: ONeDrive را از طریق Task Manager غیرفعال کنید

  • بر روی دکمه Start کلیک راست کرده و Task Manager را از منوی زمینه انتخاب کنید.

 

  • در پنجره Task Manager، از نوار منوی بالا به تب Startup بروید.
  • گزینه OneDrive را انتخاب کنید.
  • سپس بر روی دکمه Disable واقع در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید.

 

 

همگام سازی OneDrive را برای یک پوشه خاص را غیرفعال کنید

 

 

نکته: اگر نمی خواهید هر دو گزینه توضیح داده شده در بالا را اعمال کنید، نه به طور موقت OneDrive را غیرفعال کنید و نه به طور دائم OneDrive را از سیستم Windows 11 حذف کنید، می توانید همگام سازی یک پوشه خاص از OneDrive را غیرفعال کنید. برای انجام آن، این مراحل را دنبال کند:

  • به نوار وظیفه (Taskbar) ویندوز خود بروید.
  • روی نماد کوچک OneDrive کلیک کنید و گزینه Help & Settings را انتخاب کنید.
  • از لیست منو گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • یک پنجره کوچک باز خواهد شد.
  • در اینجا بر روی گزینه Choose folder کلیک کنید.
  • حالا تیک گزینه ای را که نمی خواهید نگه دارید بردارید.
  • در نهایت بر روی Ok کلیک کنید.

 

مقاله‌های مرتبط

آموزش اضافه کردن یوزر جدید در ویندوز ۱۰

آموزش ریست کردن اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰

آموزش رفع ارور   This app can’t open در ویندوز ۱۰

آموزش زمان‌بندی حذف فایل از سطل زباله ویندوز ۱۰ و مک

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تبلیغات

اگر سوال یا اشکالی در زمینه کامپیوتر یا موبایل دارید از خط ثابت با شماره 9099071027 « الورایانه »
تماس بگیرید. (در صورت وجود اشکال در شماره های 909 اینجا کلیک کنید)

الو رایانه