
۳ راه برای فعال کردن حساب کاربری Administrator در ویندوز ۱۰

۳ راه برای فعال کردن حساب کاربری Administrator در ویندوز ۱۰
همانطور که میدانید در ویندوزهای مختلف، میشود کاربرانی با سطح دسترسیهای متفاوت ایجاد کرد. کاربر با دسترسی ادمین یا مدیر، کاربر استاندارد و همینطور مهمان!
در این میان Administrator یا یوزر ادمین، اختیار تام دارد. نصب نرم افزار، تغییر در قسمتهای مختلف ویندوز، حتی مدیریت حسابهای دیگر همه و همه در دست Administrator میباشد. کاربر ادمین به طور پیشفرض غیرفعال است. به این دلیل که از آسیب دیدن محفوظ بماند تا در مواقع حساس بتوان از آن استفاده کرد. اما شاید نیاز پیدا کنید که Administrator داخلی را فعال کنید. ۳ راه برای فعال کردن حساب کاربری Administrator در ویندوز ۱۰ را در مقاله حاضر میخوانید….
فعال کردن حساب کاربری Administrator در ویندوز
همونطور که اشاره شد، administrator یوزر واقعی! سیستم عامله و از قبل روی هر ۱۰ Windows نصب شده.
همچنین به طور پیشفرض غیرفعاله و قبل از استفاده باید فعال بشه. اگرچه به هیچ وجه لازم نیست، اما اغلب در صورت فعال بودن برای عیبیابی یا اهداف اداری استفاده میشه.
شاید با خودتون بگید که حساب کاربری که الان دارید ازش استفاده میکنید رو هم به عنوان administrator ایجاد کردید و این دو با هم چه تفاوتی دارن؟
یه تفاوت اساسی بین حساب مدیر کاربر و حساب مدیر داخلی اینه که اولی درخواستهای UAC رو دریافت میکنه، اما دومی نه.
فعال یا غیرفعال کردن حسابها در ویندوز ۱۰ کار نسبتاً سادهایه. به شرطی که به یه حساب مدیر دسترسی داشته باشید. اگه با یه حساب کاربری عادی وارد سیستم بشید و به حساب سرپرست سیستم دسترسی نداشته باشید، نمیتونید یوزرهای دیگه و سطح دسترسیشون رو تغییر بدید.
راه اول برای فعال کردن حساب کاربری Administrator در ویندوز ۱۰
- منوی استارت رو باز و cmd رو جستجو کنید؛
- از بین نتایج روی cmd راستکلیک و گزینه Run as Administrator رو انتخاب کنید؛
- در خط فرمان دستور زیر رو تایپ کنید و کلید Enter رو بزنید؛
net user administrator /active:yes
- درصورتی که قصد داشتید حساب کاربری administrator رو غیرفعال کنید، دستور زیر رو تایپ کنید:
net user administrator /active:no
راه دوم برای فعال کردن حساب کاربری Administrator در ویندوز ۱۰
- پنجره Run رو باز کنید (Windows key+R)؛
- تایپ کنید lusrmgr.msc و دکمه OK رو کلیک کنید؛
- پوشه Users رو باز کنید؛
- روی Administrator راست کلیک و Properties رو انتخاب کنید؛
- تو این صفحه تیک گزینه Account is disabled رو بردارید و OK کنید.
- برای غیرفعال کردن هم دوباره این تیک رو بزنید.
راه سوم برای فعال کردن حساب کاربری Administrator در ویندوز ۱۰
- پنجره Run رو باز کنید؛
- تایپ کنید secpol.msc و OK کنید؛
- در ستون سمت چپ پنجره Local Security Policy مسیر زیر رو طی کنید:
Security Settings > Local Policies > Security Options
- در ستون سمت راست گزینه Accounts: Administrator account status رو پیدا کنید؛
- با دابل کلیک روی این مورد صفحه ای باز میشه که کافیه گزینه Enable رو انتخاب و OK کنید.
- با انتخاب Disable هم دوباره این حساب غیرفعال میشه.
مقالههای مرتبط
روش توقف آپدیت خودکار در ویندوز ۱۰