
آموزش رزرو وقت برای نامنویسی، تعویض دفترچه و کارگزاری در سامانه تامین اجتماعی

یکی از کارهایی که ممکن است در ارتباط با دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود با آن مواجه شوید این است که قبل از اتمام اعتبار دفترچه، برگههای آن تمام شود. افرادی که درگیر بیماری خاصی هستند یا به علت کهولت سن زیاد به پزشک مراجعه میکنند احتمالاً با این موضوع مواجه شوند. در اینجور مواقع باید دفترچه بیمه خود را تعویض کنید که برای این کار باید برای نام نویسی، وقت رزرو کنید. با ما همراه باشید تا به نحوه رزرو وقت برای نام نویسی بپردازیم.
چگونه برای نامنویسی وقت بگیریم؟
- ابتدا برای گرفتن نوبت وارد سایت رزرو تامین اجتماعی به آدرس https://reserve.tamin.ir شوید.
- در بالای صفحه، گوشه سمت چپ گزینهای به نام (ورود/ثبتنام) وجود دارد. برای ثبت نام در سایت بر روی آن کلیک کنید. ( توجه داشته باشید اگر قبلا ثبت نام کردهاید، وارد حساب خود شوید. )
- در این مرحله صفحه ثبتنام برایتان باز میشود، در کادری که مشاهده میکنید شماره موبایلتان را وارد کنید و سپس بر روی گزینهی تایید و ارسال کد فعالسازی کلیک کنید.
- پس از چند ثانیه کد فعالسازی ۵ رقمی برایتان به شمارهای که وارد کردید ارسال میشود،توجه کنید که این کد پس از ۶۰ ثانیه منقضی میشود پس هرچه زودتر آن را در کادر وارد کنید. حالا بر روی گزینهی تایید کد فعالسازی کلیک کنید.
- در این صفحه از شما خواسته میشود تا استان خود را انتخاب کنید که ما برای مثال تهران بزرگ را وارد کردیم. پس از انتخاب، سه نوع نوبتدهی ظاهر میشود که انتخاب آن به شما بستگی دارد. ما در اینجا برای مثال (نوبتدهی اداره کل / شعب) را انتخاب کردیم.
- پس از اینکه نوع نوبت خود را انتخاب کنید، لیستی از شعب استانی که انتخاب کردید را نمایش میدهد که ما برای مثال اداره کل شرق را انتخاب کردیم. شما نیز شعبه موردنظر خود را انتخاب و بر روی گزینهی رزرو کلیک کنید.
- در این مرحله بر روی رزرو نام نویسی کلیک کنید.
- در این صفحه ای که باز میشود از شما تاریخ ملاقات را میخواهد و توجه داشته باشید تاریخ هایی که دورشان سبز رنگ است را میتوانید انتخاب کنید.
- در مرحله بعد از شما زمانی که میخواهید حضور داشته باشید را میپرسد که به دو صورت هم قبل از ظهر و هم بعد از ظهر وجود دارد.
- حالا از شما میخواهد تا شماره بیمهتان را وارد کنید.
- در مرحله نهایی از شما توضیحاتی خواسته میشود که اگر مایل به پر کردن آن نیستید میتوانید بر روی گزینهی تایید و ثبت درخواست کلیک کنید.
مدارک مورد نیاز برای اشخاص مختلف
هنگام مراجعه حضوری به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی، حتما مدارک گفته شده را همراه داشته باشید
- خدمات دفترچه
– دفترچه بیمه و مدارک هویتی
- ادعای سابقه
– مدارک و مستندات دال بر اشتغال و مدارک هویتی
- اعلام سابقه به موسسات
– نامه رسمی موسسه و مدارک هویتی
- اعتراض یه سابقه
– مدارک اشتغال و پرداخت حق بیمه در دوره اعتراض
- نامنویسی
– اصل و کپی مدارک هویتی و عکس
- فعال سازی حساب کاربری
– کارت ملی
- استحقاق درمان
– دفترچه
- کارگران ساختمانی
– پس از ثبت نام در سامانه رفاهی و تایید بازرس صنف مربوطه با کارت فنی و حرفه ای و مدارک هویتی مراجعه نماید
- دریافت سوابق
– مدارک هویتی