الو رایانه

آموزش نحوه بکاپ گیری و ریستور ( Backup and Restore ) در ویندوز ۷

  • تاریخ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
  • بازدید : 4,938
  • نظرات : بدون ديدگاه
آموزش نحوه بکاپ گیری و ریستور ( Backup and Restore ) در ویندوز ۷

آموزش نحوه بکاپ گیری و ریستور ( Backup and Restore ) در ویندوز ۷

بکاپ گیری بهترین راه برای جلو گیری از دست رفتن اطلاعات در ویندوز است این بکاپ زمانی به کمک شما می اید که سیستم دچار مشکل شده و برخی از اطلاعات مهم شما از دست رفته و برای برگرداندن این اطلاعات شما با استفاده از نسخه پشتیبانی که از سیستم تهیه کرده اید می توانید سیستم را ریستور کنید.

 

 

اگر برای سوالات کامپیوتری و موبایل مشکلی دارید می توانید باشماره تماس

  ۹۰۹۹۰۷۱۰۲۷ یا ۹۰۹۹۰۷۲۸۵۹ از طریق تلفن ثابت

تماس گرفته و با کمک کارشناسان الو رایانه مشکل خود را رفع نمایید.

اگر با تماس از طریق تلفن ثابت مشکلی دارید و یا قصد تماس از تلفن همراه را دارید اینجا کلیک کنید.

 

 

 

برای شروع ابتدا به start > control panel   سپس از قسمت بالا سمت راست صفحه گزینه Large icons را انتخاب میکنید.

 

 

 

 

در صفحه باز شده در بین ایکون ها گزینه ( Backup and Restor )  را پیدا و انتخاب کنید.

 

 

در قسمت پشتیبان گیری ( backup )  برای شروع پشتیبان گیری روی گزینه  ( Set up backup ) کلیک کنید.

 

 

 

در این بخش شما باید مکانی را برای ذخیره نسخه پشتیبانی مشخص کنید

شما می توانید از هارد اکسترنال هم برای تائین محل ذخیره نسخه پشتیبانی استفاده کنید

و حتی می توانید با انتخاب گزینه ( Save on an a network)  محل ذخیره نسخه پشتیبانی را تحت شبکه تائین کنید

بعد از مشخص کردن محل ذخیره سازی نسخه پشتیبانی بر روی گزینه Next  کلیک کنید

 

 

 

 

 

 

در این بخش ویندوز دو گزینه در اختیار شما قرار می دهد

۱ اگر شما گزینه Let Windows choose recommended   را انتخاب کنید نسخه پشتیبانی شما از ویندوز تهیه میشود.

۲ اگر گزینه  Let me choose  را انتخاب کنید شما توانایی تائین کردن دارید که از چه فایل هایی و چه User  های نسخه پشتیبانی تهیه شود.

ما در این آموزش گزینه Let me choose  را انتخاب می کنیم تا از پوشه های مورد نظر نسخه پشتیبانی تهیه کنیم.

 

 

 

 

در این بخش شما دست رسی کامل برای تائین کردن که از چه چیزی نسخه پشتیبانی تهیه شود و چه چیزهای نا دیده گرفته شود

شما در این بخش از بخش های مختلف می توانید نسخه پشتیبانی تهیه کنید از جمله درایوها و پوشه ها و حساب های کاربری روی سیستم خود

توجه: با انتخاب گزینه  Include a system image of drives: EFI system partition Recovery: C

با انتخاب آن می توانید از درایوی که ویندوز در آن نصب شده یک ایمیج بگیرید که در واقع یکی از مهم ترین قسمت هاست و پیشنهاد می شود که حتما این گزینه را تیک بزنید.

پس بعد از انتخاب گزینه های مورد نظر خود بر روی گزینه Next  کلیک کنید.

 

 

 

 

 

در این مرحله ضمن اینکه می توانید مروری کلی بر تمام گزینه های که انتخاب کرده اید داشته باشید

در این بخش یک گزینه برای زمان بندی کردن بکاپ برای بکاپ گرفتن خودکار وجود دارد که در پایین پنجره وجود دارد.

 برای استفاده از این زمان بندی و بک آپ خودکار بر روی گزینه ی( Change schedule)   

کلیک کرده و به مرحله ی بعد رفته و زمان بندی را طبق نیاز خود تنظیم کنید

 

 

 

البته اگر نیاز به بکاپ گیری خودکار ندارید

با برداشتن تیک کزینه Run backup on a schedule recommended

می توانید بکاپ گیری خودکار را غیر فعال کنید و بر روی گزینه Ok  کلیک کنید

تا به صفحه قبل برگشته و به ادامه بکاپ گیری بپردازید

 

 

 

 

 

با کلیک بر روی گزینه Save setting and run backup  روند بکاپ گیری شروع می شود

 

 

 

 

 

برای مشاهده روند بکاپ گیری و یا متوقف کردن روند بکاپ گیری در بخش Back up or restore your files  بر روی گزینه View Details کلیک کنید.

 

 

 

 

 در صورتی که قصد متوقف کردن روند بکاپ گیری را دارید. برای متوقف کردن بکاپ گیری بر روی گزینه Stop backup   کلیک کنید.

 

 

 

بعد از اتمام روند بکاپ گیری شما دو فایل و پوشه پشتیبانی در اختیار دارید

 

 

 

 

 

آموزش استفاده از بکاپ گرفته شده و ریکاوری

اگر شما نیاز دارید که از نسخه  پشتیبانی استفاده کنید یا فایلی را از دست داده اید که قبلا از ان اطلاعات نسخه بکاپ تهیه کرده اید با رفتن به مسیر Start > control panel  در بخش Restore و با کلیک بر روی گزینه Restore my files  می توانید از نسخه پشتیبانی که قبلا تهیه کرده اید استفاده کنید

 

 

 

 

 

 

در صفحه باز شده بر روی گزینه Browse For folders  کلیک کرده و نسخه پشتیبانی که از قبل تهیه و قصد بازیابی ان را دارید پیدا و انتخاب کنید سپس بر روی گزینه Next  کلیک کنید.

 

 

در این مرحله شما دو راه برای بازیابی و استفاده از نسخه پشتیبانی در اختیار دارید

با انتخاب گزینه In original location  اطلاعات در مسیر اصلی که از انجا نسخه پشتیبانی تهیه شده بازیابی می شود

با انتخاب گزینه  in the following location شما قادر خواید بود مسیر بازیابی اطلاعات را با توجه به نیاز خود تغییر دهید

و اطلاعات را در مسیری غیر از مسیر اصلی نسخه پشتیبانی بازیابی کنید

بعد از مشخص کردن مسیر بازیابی اطلاعات بر روی گزینه Restore کلیک کرده تا بازیابی اطلاعات شروع شود

 

با کمی صبر روند بازیابی اطلاعات در مسیر مشخص شده توسط شما به پایان میرسد

 

 

 

 

اگر برای سوالات کامپیوتری و موبایل مشکلی دارید می توانید باشماره تماس

  ۹۰۹۹۰۷۱۰۲۷ یا ۹۰۹۹۰۷۲۸۵۹ از طریق تلفن ثابت

تماس گرفته و با کمک کارشناسان الو رایانه مشکل خود را رفع نمایید.

اگر با تماس از طریق تلفن ثابت مشکلی دارید و یا قصد تماس از تلفن همراه را دارید اینجا کلیک کنید.

 

انتشار با ذکر منبع بلامانع می باشد

written by: alorayaneh

[تعداد: 4    میانگین: 4.5/5]
تبلیغات

اگر سوال یا اشکالی در زمینه کامپیوتر یا موبایل دارید از خط ثابت با شماره 9099071027 « الورایانه »
تماس بگیرید. (در صورت وجود اشکال در شماره های 909 اینجا کلیک کنید)

الو رایانه